Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nákup auta

2. 8. 2011

V mém případě bylo dodání auta dlouho toužebně očekávanou událostí, čekal jsem na něj přes půl roku, což pokud vím se už změnilo, ale pořád se na Dustera čeká.

29082011.jpgProtože jsem při čekání měl dost času na čtení recenzí, věděl jsem dost dobře do čeho jdu, ale i tak jsem vnímal řadu věcí jinak než autoři různých hodnocení. Byl jsem připraven na nevlídný interiér a proto jsem byl spíše mile překvapen, že to není až zas tak strašné. Mám verzi Arctica a musím napsat, že mi nedělalo problém zvyknout si na auto a absolvovat v něm i dlouhé cesty po dálnici (700km) slušným průměrem (110km/h) na to, že bylo hodně omezení pro rekonstrukce dálnic. Neměl jsem ani avizovaný problém s krátkými sedáky, ani s nadměrným hlukem. Musím připustit, že auto s motorem Tdi 1.5 je při rychlostech kolem 100km/h a více hlučnější než třeba Škoda Yetti, není to ale za hranicí toho, že by to nějak obtěžovalo, alespoň těch 700km, co jsem s malými přestávkami jel. Prostě na základě recenzí jsem očekával něco jako Pragu V3S a snad proto jsem byl příjemně překvapen. Po návratu domů jsem vyhodnotil spotřebu a věřte nebo ne, dle palubního počítače i mých propočtů jen 6,6l/100km. Při cestě do Vídně a zpět mimo dálnici a při striktním dodržování povolených rychlostí a úsporné jízdě jsem se dostal na slibovanou spotřebu 5.3l/100km, ale byla to dost nuda.

Po nějaké době jsem si ale taky začal všímat věcí, které z mého pohledu jsou nešikovné. Třeba kontrolky umístěné při dolním okraji přístrojů v palubní desce. Z místa řidiče Vám kontrolky schová volant, pokud je poněkud vytočen z polohy pro jízdu rovně. Tedy třeba když zaparkujete. Při opětovném startování není jednoduché se na kontrolky podívat a zjistit, které svítí a které ne. Problémový je u mého auta taky palivoměr. Někdy ukazuje, někdy však zůstane zakousnutý v poloze, kterou si vybere. Ne moc dobrý je taky výhled z místa řidiče šikmo dozadu doprava i doleva.

Proti tomu je elektrické ovládání oken na středovém panelu jen poměrně legrační starší řešení a z mého pohledu "no problem" ostatně má to více aut třeba Citroen Picasso. Nepříjemné je u mého Dustera i malá tuhost karoserie a s tím spojený hluk od dveří kufru. Trochu je nešikovné i doporučené standardní rozjíždění na 2. rychlostní stupeň. Zvyknete si na to a při přesednutí do "normálního auta" máte při řazení problém, rozjíždíte se na (1)stupeň zařazený směrem dopředu, u Dustera (2) tedy řadíte dozadu atd.

Naproti tomu vlastnosti mimo silnice, v blátě nebo sněhu snad nadchnou většinu řidičů, kteří si mohli Dustera vyzkoušet a případně porovnat s jinými auty a to nejen SUV, ale i Off-road.

Ale o tom až v dalším příspěvku.

TP