Duster po první garančce
Chystal jsem se s Dusterem na delší cestu do Dolomit a tak jsem dal na doporučení, že je lepší absolvovat výměnu oleje spíš dříve než později, navštívil jsem před cestou značkový servis a nechal udělat první garanční prohlídku. Navíc jsem chtěl vyměnit prasklou žárovku v prosvětlení palubní desky. Garančka přišla na zhruba 3 800Kč a pak jsem s pocitem, že s autem je vše o.k. se začal chystat na asi 1600km dlouhou cestu.
Jel jsem na lyže tedy na zimních pneumatikách, v autě jsme byli dva a lyže jsme měli na střeše ve ski-boxu. Trasu jsem volil tak, aby jsme pokud možno vystřídali nejrůznější typy silnic a povrchy. V Čechách jsme jeli přes Vysočinu po silnicích prvních tříd na rakouskou dálnici u Lince, dále po ní přes Brenner až kousek za Bolzano a poslední část po horských silnicích Dolomit přes paso Sella, kde Dustřík vyšplhal až do výšky téměř 2300 m.n.m. a nakonec dolů do městečka Canazei.Během týdne trocha pojíždění v místě, denně tak 10-15km a pak zpět přes paso Falzarego a Cortinu do rakouského Spittalu. Dále opět po dálnici přes Rakousko až téměř do Dolního Dvořiště. Nakonec přes Vysočinu domů. Průměrná rychlost sice nebyla nijak závratná vzhledem k několika kolonám cestou, ale pokud to šlo, jel Dustřík svižně (maximální rychlost cestou byla kolem 150km/h). Průměrná spotřeba po návratu domů 7,1l/100km, což mne při použití hrubých zimních pneumatik a se ski-boxem na střeše připadá docela dobré. Celou cestu jsem odřídil sám a dojem z auta moc dobrý, žádné bolení zad nebo nějaká únava od nadměrného hluku. Naopak po předchozích cca 22000km bezvadný pocit jako, že auto jede úplně samo a prakticky bez plynu. Náročné to bylo pouze na to, abych nepřekračoval povolenou rychlost. Pokud se někdo chystáte na podobnou cestu, pak doporučuji si předem zjistit ceny paliva. Já jsem to neudělal a litoval jsem, protože jsem nenatankoval včas v Rakousku (v Rakousku byl litr nafty cca za 1,40eu a v Italii za cca 1,80eu).
Takže zatím spokojenost.