Víkend plný novinek
Tato akce, ač byla pořádána firmami, které obchdují se zmíněnými značkami vozů, značně přesahovala běžnou komerční akci pořádanou pouze na podporu prodeje. Převážná část akce totiž byla věnována bezpečnosti silničního provozu, správnému postupu při poskytování první pomoci a samozřejmě i dovednostem a správným návykům při řízení automobilu. Účastníci pak měli jedinečnou možnost všechny teoreticky nabité vědosti si na vlastní kůži také vyzkoušet v půjčených nebo i vlastních autech.
Další součástí byla samozřejmě prezentace novinek zmíněných značek a možnost jejich odzkoušení na okruhu na letišti resp. na offroad trati.
Nicméně těsně před vlastní akcí pršelo, takže offroad okruh byl poměrně náročný na zvládnutí vozidla a předpokládal již určitou zkušenost s chováním vozu v podmínkách podstatně odlišných od běžné zpevněné cesty nebo silnice. Proto z důvodů bezpečnosti za volant testovaných SUV a offroadu usedali zaměstnanci pořádajících firem a návštěvníci byli pouze v roli spolujezdců. Nenechal jsem si ujít tuto příležitost a otestoval jsem postupně všechny tři automobily. Tj Dacii Dustera a Nissany Pathfidnera a nový X-trail. Navíc v případě Dustera jsem měl určité privilegium a jako jeho dlouholetý majitel jsem si mohl projet trať sám za dohledu prodejce Dacií.
Ačkoliv to tak nevypadá Duster na obrázku nahoře má před sebou sjezd se sklonem větším než 40 stupňů. Zvládal to bezproblémů v obou směrech i na komerčně dodávaných univerzálních pneumatikách, které jsou poměrně hladké. Podobně to zvládl i nový Nissan X-trail. Nicméně jeho o něco větší váha a rozměry byly patrně příčinou toho, že narozdíl od Dustera se mi zdálo, že jeho přednosti a určení jsou spíše pro méně problematický povrch než byl na této trati. Pokud jde o jediný offroad tedy o Nissan Pathfinder, pak jeho hmotnost vice než dvě tuny společně s poměrně hladkým vzorkem pneumatik ho vyřadily z boje o čtyřiceti stupňový rozmoklý svah. Já mám na Dusteru obuty pneumatiky typu All Terain, takže z pohledu možností mého auta nepředstavovala trať něco, co by mne v mém autě vyděsilo. Pro prezentaci vlastností představovaných vozů byla trať velmi dobře zvolena a Duster si na ní vedl také lépe než dobře.
Možnost otestovat nejrůznější auta zmíněných značek na okruhu, byla pro mnoho návštěvníků možná ještě přitažlivější než offroad trať, ale to je už trochu mimo temata komentovaná na těchto stránkách.
Takže na závěr by bylo asi vhodné poděkovat organizátorům celé akce, protože se nezaměřili pouze na komerci, ale návštěvníci si odnášeli z víkendu zkušenosti a informace, které se jim určitě budou hodit ve stále hustějším provozu a možná i přispějí k záchraně životů po autonehodách. Bohužel podmínky za kterých užívám hosting těchto stránek, mi neumožňuje zveřejnit organizátory.
TP