Před necelým týdnem se v prodeji objevilo nove SUV
Krátce jen první dojmy. Jedná se o plnohodnotné SUV s náhonem volitelně na přední kola nebo automaticky spínaný ještě i náhon zadních kol v případě prokluzu předních, případně lze sepnout náhon zadní nápravy napevno. Je to systém převzatý z Nissanu Qashqui. Auto má 19" kola a tím i slušnou světlou výšku 190mm. Má mít tři morizace dva vznětové motory (1600 ccm/135koní a 1500 cm/110koní) a benzín (1200 ccm). Moc se mi líbil interier vozu, bohužel jsem si ho nenafotil, ale určitě už bude někde na internetu fotka k nalezení. Osobně mi trochu Kadjal připomíná Captura s tím rozdílem, že Captur neuměl zapojit do trakce zadní nápravu. Za uvedenou výhodu si bude ovšem zájemce o Kadjala muset připlatit a domnívám se, že to nebude zrovna málo. Do terénu to však auto jistě není, stejně jako většina nyní vyraběných čtyřkolek. Poměrně malý nájezdový úhel svědčí spíše o snaze o co nejlepší jízdní vlastnosti a větší bezpečnost na silnicích. Ostatně podobnou cestou se vydala řada výrobců např. Kia, Hundai, ale i výrobci kdysi klasických off-road vozů jako Suzuki, Nissan a další.
V každém případě, pokud někdo zvažuje nákup nového SUV auta, doporučuji vzít v úvahu i Renault Kadjal.
TP.